Objavljeno: 2.7.2021.
Članak uredila i objavila: Andrea Božić
I dok se vozimo Domovinskim mostom prema novom aerodromu u Zagrebu, niti ne slutimo da je u pitanju višenamjenski most koji ima itekako važnu ulogu ne samo za promet već i za infrastrukturu Grada. Naime, Domovinski most je višenamjenska građevina s prometnom, ali i ostalom infrastrukturnom funkcijom. U prometnom smislu most povezuje središte, a posebice jugoistočni dio grada s obilaznom autocestom te Zračnom lukom Franjo Tuđman.
Predviđen je pješački, automobilski, ali i mogući promet kolosiječnih vozila ( tramvaj, gradska željeznica) .
Most je namijenjen za prevođenje glavnog cjevovoda otpadnih voda iz Novog Zagreba, ali i za prijelaz vodoopskrbnih, plinskih i električnih vodova s jedne na drugu obalu Save.
Ukupna duljina mosta je 879 m, širina 34 m. Korito Save premošteno je s jednim velikim rasponom, konstrukcijom poznatom pod nazivom 'most prednapet po ekstradosu'.
Glavni projekt je izradio Hrvatski institut za mostove i konstrukcije-Zagreb, koji je na predhodnom javnom natječaju dobio prvu nagradu .
Most je otvoren za promet u svibnju 2007. godine.
Upravo je ovih dana novi gradonačelnik Tomislav Tomašević otvorio sanacijske radove na Domovinskom mostu koji će trajati šest mjeseci. Most je u tom razdoblju i dalje otvoren, no jednom prometnom trakom.
Slike nastale u svrhu ovoga članka, snimljene su večer prije početka radova, u smiraj dana...
Tekst i foto: Astrid Werbolle